همزمان با اولين روز ماه مبارك رمضان و به دنبال استقبال مردم قدر شناس استان ، سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد برگزار كرد :فرا خوان ثبت اسناد و ضبط خاطرات شهيد صدوقي (ره) وفرزند برومندش همراه با برپايي نمايشگاه جامعي از اسناد و عكس هاي آن دو بزرگوار

در پي استقبال پر شور وكم نظير مردم از اولين نمايشگاه اسناد بجا مانده از دوره ستمشاهي و مبارزات شهيد صدوقي (ره) و ابراز احساسات مكتوب مردمي درخصوص ايشان، مجموعه اي كامل تر از اسناد و عكسهاي موجود در معرض ديد عموم قرار گرفت .
سازمان اسناد ملي ازكساني كه در ارتباط با شهيد صدوقي (ره) و يا فرزند بزرگوار ايشان خاطره و يا مدرك مستندي شامل نامه ، دست خط ، فيلم ، عكس و... در اختيار دارند دعوت كرد براي ضبط خاطرات و تحويل اسناد خود هر روزه از اذان ظهر تا اذان مغرب به واحد آرشيو شفاهي اين سازمان واقع در نمايشگاه مراجعه نمايند .
اين نمايشگاه كه شامل اسناد محرمانه و غير محرمانه در خصوص مبارزات و خدمات اجتماعي از شهيد آيت الله صدوقي(ره) و فرزند مرحومشان حجه الاسلام والمسلمين محمد علي صدوقي است، در مسجد حظيره و در جوار آرامگاه اين دو عزيز برپا شده است و تا دهم ماه مبارك ادامه دارد .
قابل توجه آنكه اولين نمايشگاه اسناد بجا مانده از ساواك ، ژاندارمري و شهرباني در دوره ستمشاهي در ارتباط با شهيد محراب همزمان با برگزاري كنگره بزرگداشت شهيد صدوقي(ره) و 146 شهيد طلبه و روحاني استان يزد به مدت يك هفته در مسجد حظيره برپا شده بود .


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا